A CRM 6 legnagyobb előnye

A CRM 6 legnagyobb előnye
Ügyfelei kulcsfontosságúak üzlete számára. Függetlenül
attól, hogy milyen iparágban dolgozik, mire összpontosít, milyen termékeket
vagy szolgáltatásokat ajánl, a vállalkozása számára a saját ügyfelei számítanak
a legértékesebbnek.

Az ügyfelek a vállalatának célt és irányvonalat
adnak. Ők nyújtják az elengedhetetlen visszajelzéseket és ugródeszkaként
szolgálnak az új ötletek megvalósításához. És persze ne feledkezzünk meg az
általuk generált bevételről sem. Elvégre minden vállalkozás számára az ügyfél
elégedettséget a legfontosabb szem előtt tartani. Ez többet jelent, mint
egyszerűen megbecsülni az ügyfeleket; meg is kell érteni őket.








Érti az ügyfeleit?

A kapcsolat, amit az ügyfél bázisával tart fent, fogja
meghatározni a vállalata sikerének mértékét. És, mint bármely fontos
kapcsolatban, a siker mértéke nagyban fog azon múlni, hogy mennyire ismerik
egymást a felek. De a legtöbb emberi kapcsolattal ellentétben a vállalat-ügyfél
kapcsolat egy csöppet az egyik oldalra dől. Elvégre a legtöbb ügyfélnek nem
kell különösebben megküzdeni azért, hogy megismerje az Ön cégét. Bármi, amit
szeretnének megtudni a cégről, az nagy valószínűséggel rendelkezésükre áll. Az
viszont nehéz feladat, hogy egy cég információt gyűjtsön a vevőiről, ami által egy
működő kapcsolatot tud elősegíteni. Az ügyféladat fontossága pedig nem ér véget
az adatgyűjtésnél; pontos és napra kész információt kell tárolni az ügyfél
tranzakcióiról, fogyasztói preferenciákról, szükségletekről, és problémákról,
ami az igazi különbséget jelentheti a mindkét fél számára profitáló kapcsolat
és a beteljesítetlen kapcsolat közt.
Négyből három fogyasztó állítja, hogy több pénzt
költenek olyan cégnél, ahol jó a vásárlói tapasztalat.


A CRM előnyei

A
használható vásárlói adatgyűjtés teljes állást igénylő feladat, ami nem tűr
hibákat. Emiatt minden vállalkozásnak be kell fektetnie egy jó minőségű CRM
alkalmazásba, amely az ügyfél elégedettséget a következő szintre emeli. A CRM számos
előnnyel jár, amely segít Önnek azonosítani, megérteni és támogatni az
ügyfeleit. Így soha többet nem kell aggódnia amiatt, hogy a hiányos adatok
következtében csökkent a bevétele. Az alábbi lista felsorolja a CRM szoftverek
hat előnyét, ami segíti a vállalatát sikerre juttatni.


1.    
Jobb információ elrendezés






Minél többet tud a vásárlóiról, annál
könnyebben tud olyan pozitív vásárlói élményt nyújtani, ami
valóban megtérül
. Minden, amit tesznek és minden interakció, ami az
ügyfelek és a vállalat között zajlik, azonosításra, dokumentálásra és
lejegyzésre kell kerüljön. Ennek eléréséhez túl kell lépjen a papír cetliken és
rendezetlen iktatószekrényeken és el kell kezdenie olyan fejlett rendezési
technológiákat használni, amelyek nem csak pontosan mennyiségszerűsítik és
kategorizálják az adatokat, hogy azok a későbbiekben könnyen megtalálhatóak
legyenek, hanem minden osztály számára elérhetővé is teszik azokat. A CRM-nek
köszönhetően ez mind lehetséges, hiszen hatalmas ügyfél listát és az
ügyfelekkel kapcsolatos fontos információt tárolhat
. A felhőnek
köszönhetően a fájlok elérése kényelmesebb, mint valaha, így függetlenül attól,
hogy ki segít a kérdéses ügyfélnek, mindenki számára ugyanaz az információ lesz
azonnal elérhető. Ez kevesebb elpocsékolt időt fog eredményezni mind az
ügyfeleknek mind a munkatársaknak.








2.    
CRM a jobb kommunikációért


Ahogy azt fentebb olvashatta, a CRM minden munkatárs
számára ugyanazt a magas szintű szolgáltatást nyújtja azáltal, hogy ugyanahhoz
az ügyféladathoz biztosít hozzáférést. Hiszen még ha az ügyfélnek egyetlen fő
kapcsolattartója is van, akkor is jó esély van arra, hogy az a kapcsolattartó
egyszer nem lesz elérhető és egy új személlyel kell az ügyfélnek együttműködnie.
Ebben az esetben sok ügyfél találja magát szemben azzal a problémával, hogy
“tiszta lappal” kell elölről kezdenie valaki olyannal, aki nincs tisztában az
ügyfél preferenciáival és problémáival. A CRM úgy küszöböli ki ezt a problémát,
hogy bárki számára részletes ügyfél információt biztosít. Emiatt teljesen
mindegy lesz, hogy ki segít az ügyfélnek, hiszen ugyanazzal a háttérinformációval
dolgozhatnak. Ráadásul mivel a CRM felhő alapú és bármilyen internet
kapcsolattal rendelkező eszközről elérhető, így a mobil CRM kommunikációs
előnyei nem korlátozódnak az irodára.

  1. A CRM javítja az ügyfélszolgálatot

Az Ön ideje értékes, akárcsak az
ügyfeleié. Ha az ügyfelei problémába ütköznek, akkor csak attól lesznek
boldogak, ha gyorsan orvosolni tudja a problémáikat. A CRM segítségével amint
az ügyfél kapcsolatba lép a céggel, az ügyfélszolgálatosok minden tevékenységet
azonnal látnak, ami múltbeli vásárlásokkal, preferenciákkal és bármi mással
kapcsolatosak, ami segíthet az aktuális probléma megoldásában. Sok esetben a
tapasztaltabb ügyfélszolgálatosok, akik – a potenciális problémák adatbázisához
való hozzáférésnek köszönhetően – minden múltbeli információval fel vannak
vértezve, pár percen belül megoldják az ügyfél problémáját. Amennyiben a
megoldás nem válik azonnal egyértelművé, akkor más ügyfélszolgálatosok bevonása
is segítséget nyújthat az ügyben. A CRM-mel az ügyfélszolgálat sétagaloppá
válik.

  1. A hétköznapi feladatok automatizálása

Egy eladás nyélbe ütése sohasem annyira
egyszerű, hogy simán rávesszük a vevőt, hogy kötelezze el magát a vásárlásra. Az
eladások látványos részletei mellett több száz apró részletnek kell teljesülnie
ahhoz, hogy minden tökéletesen működjön. Nyomtatványokat kell kitölteni,
jelentéseket kell küldeni, jogi problémákat kell megoldani: ezek a járulékos
tevékenységek mind időigényesek, ugyanakkor fontos részei az eladási
folyamatnak. A legjobb CRM rendszereket úgy tervezték, hogy az automatizáció
varázslatának köszönhetően ezen feladatok nagy részét levegyék az alkalmazottak
válláról. Ez azt jelenti, hogy az Ön vállalatának képviselői több figyelmet
tudnak fordítani az eladások lezárására és az ügyfelek problémáira, míg az automatizált
CRM rendszer kezeli a részleteket.

  1. Nagyobb hatékonyság több csapat számára

Az automatikusan tárolt kommunikáció
lehetővé teszi, hogy egyetlen könnyen elérhető helyen lehessen megtekinteni az
e-mailek, naptár bejegyzések és telefonhívások részleteit. További előny, hogy
több csapatnak van hozzáférése ugyanahhoz az információhoz, ami által a haladás
elérhető mértéke elképesztően megugrik. Az eladási-, marketing- és
ügyfélszolgálatos csapatok megoszthatják mindazt az értékes ügyfélinformációt,
amellyel az ügyfeleket tovább irányíthatják a sikeres eladás nyélbeütése, a
termék megismerése, vagy a kiváló ügyfélszolgálati élmény irányába. Innentől
kezdve minden osztály kiválaszthat egy csapatot, hogy a megfelelő információt
juttassák el a megfelelő személyhez. Ezzel az új típusú egyszerűsítéssel a
csapatok a döntő kérdésekben zökkenőmentesen tudnak együttműködni.

  1. Továbbfejlesztett elemzések és jelentések

A rosszul számolt adatoknak nem szabad
a siker útjában állniuk és a CRM-nek köszönhetően ez nem is fog bekövetkezni. A
CRM rendszerek egy helyen tárolják az adatokat, amely javulást eredményez az
adatok összességének elemzésében. Mivel könnyen integrálható különböző
eszközökkel és bővítményekkel, így lehetősége van automatikus jelentések készítésére,
amivel rengeteg időt spórolhat meg. Személyre szabhatja a főoldalt, hogy gyorsan
átlássa azokat az információkat, amire igazán szüksége van, mint például az
ügyfél adatokat, eladási célokat és teljesítményjelentéseket, hogy a
kiaknázatlan lehetőségeket is felismerje. A jelentések használhatóbb
tartalmának köszönhetően megalapozott és hatékony döntéseket hozhat az ügyfél
lojalitás és hosszú távú jövedelmezőség elérésének érdekében.

A CRM rendszerek akár 27%-kal is megnövelhetik
az ügyfélmegtartás mértékét

CRM a boldogabb ügyfelekért

A kulcs ahhoz, hogy azt
adjuk az ügyfeleknek, amire szükségük van, a megértésükben rejlik és a CRM
rendszer pontosan ezt teszi lehetővé. Azáltal segíti a dolgokat, hogy Önnek és
ügyfelének egyszerű kommunikációt, rendszerezett adatokat és fejlett ügyfélszolgálatot
biztosít. Mindez leegyszerűsíti azt a folyamatot, hogy megbizonyosodik arról,
hogy az ügyféligények ki vannak szolgálva és a problémák megoldása érdekében
időben megtette a szükséges lépéseket.

Az ügyfelei a legfontosabb része a
vállalkozásának és az ügyfél elégedettségnek kell a legmagasabb prioritást
élveznie. Ne tegye ki vállalkozását felesleges kockázatnak: fektessen be egy
minőségi CRM megoldásba és
bizonyítsa be az ügyfeleinek, hogy számít az elégedettségük. A CRM folyamatnak
nem a kemény munkáról, hanem az okos munkáról szól, hogy Ön és ügyfelei is azt
kapják, amire szükségük van.

Írta: MultiSoft

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *