Tiszteld a versenytársaid!

bevallom bennem kifejezett ellenszenvet kelt, ha azt hallom valakitől, hogy: “nna igen, ők aztán nem túl jók”, “mesélhetnék róluk…” és hasonlók. Az éremnek 2 oldala van és bizony nincs ott a másik fél, hogy ő is elmondja az érveit.

Sosem szidtam versenytársait -talán pont ezek miatt-, maximum ha kérdezték elmondtam mi az erősségük. S ebből adódik, hogy mi nem az. Az ügyfél pedig ez alapján le tudja vonni a saját következtetéseit.

Amit inkább én szeretek mondani, az valami ilyesmi: az egy egész jó szoftver. Csak lehet, hogy kinőttétek már.
És erre egyetértést kapunk nem pedig ellenszenvet.

Sőt, ráadásul én is jobban érzem magam és az sem utolsó 🙂

www.amtech.hu

A régi modell és az új, ami jobban működik.

Mi volt régen? Az ember menjen be dolgozni egy fix helyre, 9h-ra, dolgozzon a cég adta eszközökkel, majd 17h-kor hazamehet.
Holnap kezdődik elölről.

Az a helyzet, hogy a DIGITÁLIS ÁTALAKULÁS idejét éljük és jelen pillanatban csupán Magyarország az, aki ebben az átalakulásban, felzárkózásban és megértésben a lista sereghajtója sajnos.

Ébresztő, a munkatársaknak nem erre van szükségük, nem ezt keresik már! Bizony szabadon akarnak dolgozni, kötetlenül és persze lehetőleg a megszokott kereseti plafon eltörlésével.
Hogy kevés a szakember? Nem mondanám, inkább nem azt kínáljuk nekik, amit elvárnak. Nagy különbség.

Jelentőségteljesen bólogathatunk ezen, de erre nincs idő, lépni kell és fejlődni, mert csúnyán lehagy minket ez a “Digitális vonat “máskülönben.

A modern munkahely

A felelősség vállalása a NAGY különbség!

– mi már beszéltünk korábban ugye? – kérdeztem
– ó, igen, csak akkor még más is versenyben volt – hangzott ügyfelünk válasza

S hogy mi változott, miért beszélgetünk most ismét ERP rendszerről, amikor korábban már egyszer kiestünk a versenyből és azt hittük a konkurencia nyert?

Mert mi tudjuk mit jelent ERP-t bevezetni! Ez nem azt jelenti, hogy adunk egy szoftvert, bevezetjük, oktatjuk, adatokat töltünk be. Távolról sem. Felelősséget vállalunk azért, hogy innentől kezdve ezzel a rendszerrel fogják irányítani az egész vállalatot. És ebből a nézőpontból nézve nem lehet kompromisszumot kötni semmiben. Ennek a rendszernek pont azt kell tudnia, amire a cég irányításához szükség van, se többet, se kevesebbet.

Míg a konkurenciánk ebben az esetben csodaszép autót adott, ám tisztes műszerfal nélkül, pár kifogással, addig mi a rendszert kiváló műszerfallal láttuk el, kompromisszumok nélkül, hisz megértettük: tőlünk függ a cég jövője!

www.amtech.hu

Természetes avulás egy szoftvernél?

Valójában ilyen nincs!
És ezzel vége is (lenne) a cikknek, de azért röviden járjuk ezt körbe, hogy egyértelmű legyen. A legtöbb termék körülöttünk nem évül, vagy romlik el olyan hamar, mint ahogy azt a gyártók szeretnék. Hisz gazdasági növekedésre van szükség, tehát be kell építeni az elévülést, a hibák megjelenését, stb..
És akkor jöhet az új, a jobb, a következő modell.
De mi a helyzet a szoftverekkel? Az hogy egy szoftver nem tud elévülni, hacsak bele nem épít valaki pár olyan hibát, mely csak egy adott idő után bukkan fel.

Tehát ezzel normális esetben nem kell számolnunk. Ha a szoftver bevezettük, akkor akár 10 év múlva is használhatjuk, ha közben kisebb-nagyobb ránc felvarrásokat eszközöltünk benne időről-időre. jelzem, hogy ez utóbbi igen fontos, mert enélkül működni ugyan fog a program, de elavul és lemaradhatunk a versenytársunk által kínált -adott esetben jobb szoftver nyújtotta- szolgáltatásokhoz képest.

Tehát aggódni nem kell, nekünk most is van olyan kedves ügyfelünk, aki a 10 éves fennállásunk óta használja az ERP rendszerét és folyamatosan megy a finomhangolás, javítás, fejlesztés, hogy felvegye a versenyt a modern ügyfél elvárásokkal. Eddig sikerrel 🙂

Olyan ügyfelünk is van, aki kb. 9 éve dolgozik az általunk bevezetett rendszerrel
és csupán az aktuális pályázati lehetőségeknek köszönhetően döntött úgy, hogy akkor cseréljük modernebbre, amúgy kötelező nem lenne – ahogy ő mondta.

www.amtech.hu

BESZÉLJ (KÖZ)ÉRTHETŐEN!

Milyen sokszor fordul elő -s nem csak az informatikában- hogy nem értjük amit a másik fél mond, igaz?

Ő persze érti, hisz ez a szakmája, ám nekünk nem, így csak nézünk nagy szemekkel. Viszont fontos lenne, hogy értsük, hisz adott esetben szükségünk van az illető által képviselet cég szolgáltatására, termékére.
S végtére ezért beszélünk vele pont: mert ő nála van a szaktudás, tőle várjuk a segítséget.
Mit teszünk ilyenkor végül? Köszönöm, még gondolkodom akkor…
(na ebből sem lesz üzlet)

Következésképp figyeljünk rá tudatosan, hogy a másik fél vajon érti-e amit mondunk neki, több lett-e azzal, hogy meghallgatott minket?
Mert ha nem, akkor csak egymás idejét vesztegettük, ami ma már szinte bűnnek számít 🙂

Mi ezt képviseljük és jók a visszajelzések! 🙂

www.amtech.hu

érthető informatika

Mennyire féljünk a robotoktól?

Mennyire féljünk a robotoktól? Egyáltalán kell-e, vagy ez a természetesen velejárója a felgyorsult világunknak?

Vad Terminátorok, vagy inkább szelíd R2D2-k fognak körbevenni minket embereket az eljövő évtizedekben?
Erre keresünk választ az alábbi videóban.

Bátorság, vagy “bolondság”?

Egyik ügyfelünk meglepett. A cég méretéhez képest nagy gyártásirányítási szoftver bevezetését írta alá velünk és látszott rajta, hogy izgatottan várja a több hónapos szoftver fejlesztés és bevezetés eredményét.
De ezzel egy időben csarnokfejlesztésbe is kezd és a LEAN technológia alkalmazását is szeretné még bevezetni.

No de ez rengeted időbe kerül – mondtam neki. Azt hogyan fogja meglépni, amikor jelenleg is maximumra van járatva a cég?

Ekkor jött a meglepetés: “visszaveszem a cég megrendeléseit”
Amivel együtt jár, hogy kb. 70%-ra is visszaeshet a bevétel is.
Így már tényleg marad idő a fejlesztésre.

Mekkora játékos! Gondoltam magamban 🙂
Most átmenetileg lehet, hogy kevesebb lesz a bevétel és több lesz a kiadás, mint eddig, de hogy 2 éven belül óriási fellendülés várható, az szinte biztos!

Én nagyon drukkolok neki, amivel tudjuk segítjük (pl: további stratégiai partnerekkel összekötés) és a szoftverünk ebben óriási részt fog vállalni!
Bravo a gondolkodásmódért, érdemes elsajátítani azt gondolom!

A visszatérő ügyfél hatalma

“Üdvözlöm, emlékszik még ránk?” Hangzott egy kellemes hang a telefon túlvégén.
“Önök segítettek nekünk a CRM rendszerünk hibáinak kijavításában még 3 évvel ezelőtt.”

S ekkor beugrott! Valóban így történt, sok esélyt nem láttunk rá, hogy komoly projectet kerekítsünk belőle, ám az világos volt az első percben, hogy a cég komoly bajban van a meglévő rendszerük súlyos hibái miatt.

Kijavítottuk hát a hibákat, hisz értünk hozzá, s mindez csupán 4 órába került a cégnek összesen.
Megköszönték és még hallottam egy elejtett mondatot, mely szerint “ezt bizony muszáj lesz lecserélni a közeljövőben.”

Most, hogy ennek eljött az ideje, ránk gondoltak. Akkor is beszélgettünk a lehetőségekről, most is szívesen megtesszük, hisz így dolgozunk, ez mindennek az alapja: kötetlen ötletelés és a lehetőségek áttekintése.

Szerintem ezúttal is tudunk majd segíteni!

www.amtech.hu

“Na ezért kérünk egyedileg kialakított ERP rendszert”

“Márpedig mi tudjuk, hogy nem kérünk dobozos ügyviteli rendszert!” – mondta ügyfelünk. “Idejött legutóbb az SAP és közölte az úr, hogy a szoftver így működik és erősen javasolja, hogy addig alakítsuk és finomítsuk a céget, amíg a folyamataink olyanok nem lesznek, amit a szoftver elvár.”

S folytatta: “Hát köszönjük, de tudjuk mitől vagyunk jók, s ezt az előnyt nem is kívánjuk elveszíteni. Na ezért kérünk egyedileg kialakított ERP rendszert”

Ez tehát valóban ennyire egyszerű, én sem mondhattam volna szebben 🙂 Itt az Amtech Rendszerházban csak ezzel foglalkozunk immáron 10. éve.

www.amtech.hu

Egyedi szoftverekről őszintén

Tekintve, hogy aktívan ezzel foglalkozunk, pontosan látjuk, hogy melyek a legnagyobb problémák és egyben félelmek ügyfeleink szemében az egyedileg fejlesztett szoftver rendszerekkel kapcsolatban.

Mindössze 2 szó! Nem kipróbált. Más szóval nem lehet előre megnézni, kipróbálni, “játszani” vele és megbizonyosodni arról, hogy tényleg nem kidobott pénz és idő pazarlás lesz az egész folyamat.

Mi mindenképp azt javasoljuk, hogy 2 felé bontsuk a szerződést (és a kifizetést is). Tehát válasszuk el egymástól élesen a felmérés és a fejlesztés-bevezetés szakaszt. Így már idejekorán láthatunk egy előzetes vázat a programból és tömör leírást, amiből az is kitűnik, hogy értjük-e egymást a bevezetést végző céggel, tetszik-e a tervezett kezelőfelület, megvannak-e a főbb funkciók, amiket kötelezően elvárunk.

Ha nem, itt még szinte fájdalom mentesen hagyhatjuk abba, s ha meg igen, akkor pedig nyugodtabban alszunk, hogy jó kezekben vagyunk 🙂