Ebben a cikkben 3 digitális tippet szeretnénk adni a gazdasági élet szereplőinek, akik rá vannak kényszerítve a „szélcsendre„.
A minap kaptunk egy telefonhívást, majd még kettő(!) nagyon hasonlót.
„Üdvözlöm, xz cégtől vagyunk és igen, van munkánk, bár kevesebb. Tartalékunk is van, átvészeljük tehát ezt az időszakot. Amíg viszont kevesebb a munkánk, fejlődnünk kell. S mikor ha nem most, amikor időnk is van rá?”
A beszélgetés végére nagy egyetértésben összeszedtünk
3 digitális tippet
1, segíteni fogják a kollégáik beilleszkedését a bűvös home office légkörbe, leginkább azzal, hogy közösen hoznak majd új irányelveket, a többiek által kipróbált és bevált gyakorlatokat pedig megosztják egymással hetente egy belső Zoom meetingen. Mindezt egy közös tárhelyen teszik elérhetővé és jól kereshetővé. Vegyük észre, hogy ez azért nagyban eltér az „itt a gép és holnaptól ugyanezt csinálod csak otthonról” utasítástól. Sőt a vezetők meg fogják kérdezni a kollégákat, hogy miként lehetne szerethetőbb a munkájuk – eddig ilyen nem volt..
Ezt nevezhetjük a vállalati kultúra alapjainak és ugye milyen gyorsan megvalósítható?
2, kiderült, hogy van a vezetők fejében már pár új ötlet, amire -mivel igen jól ment a cég- valahogy „sosem volt idő”…
Én javasoltam, hogy a kollégákat is bíztassák e téren és kérjék ki az újító véleményüket, de addig is valósítsák meg azokat a korábbi elfekvő ötleteket és vezessenek be új terméket, illetve szolgáltatást!
Ezek tehát fejben már készen voltak, megvalósításra vártak csupán, kicsit leporolják, „digitalizálják”, hogy 100%-ban napra kész legyen és mehet is.
Itt fontos a sebesség, tehát ne üljünk az ötlet felett, hanem ültessük át a gyakorlatba, majd a célközönségünk eldönti mennyire jó. S persze ez alapján fejleszthetjük is tovább (ez a Blitzscaling, vagy Fastscaling módszer)
Itt majd 3 dolgot vegyünk figyelembe:
I. minden új termék csak annyira jó, ahány embernek segít
II. ..és ahány emberhez el tudjuk juttatni (tehát csináljunk hozzá rövid, jópofa tájékoztató videókat és rendszeresen blogoljunk, posztoljunk róla, hírdessük)
III. lehetőleg NE úgy gondoljunk ezekre az új termékekre, mint átmeneti megoldás, hanem legyen az egy végleges termékünk, amit akkor is megtartunk majd, amikor kifele megyünk ebből a krízisből.
3, Szükség lesz egy web alapú, okos ERP rendszerre, s egy bérelhető home office konstrukcióra, amivel az egész céget átláthatóan lehet koordinálni és a munka nem utálatosabb lesz, hanem valószínűleg inkább modernebb és támogatóbb.
Egy kis kiegészítés: Magyarország a digitális fejlettségi lista végén kullog, valahol a nem túl előkelő 15-18. hely között. A cég többsége 8-10 éve bevezetett, s végletekig továbbfejlesztett rendszert használ, ami felett bizony már évekkel ezelőtt eljárt az idő (kb. 5 év az ERP rendszerek életciklusa).
Kis túlzással mindez egy sarokba dobott és túlterhelt szerveren fut, pár gigászi Excel tábla jóleső társaságában – ezt ügyfelünk is átérezte 🙂
Itt az idő, hogy új, a cég minden területét lefedő, majd kifejezetten a cégre készülő, nem dobozos szoftvert vezessünk be. Ehhez persze legalább 3-5 hónapra lesz szükség, ám a lényegi funkciók már az első 2 hónapban elkészülnek. Hogy drága lesz? Valóban pár milliót áldozni kell rá. Pont.
Ezen nincs mit indokolni, vagy tovább magyarázni.
A 3 digitális tipp után, ami közel 1 órát vett igénybe, így foglalta össze az ügyfelünk a végén:” hát igen, tényleg szélcsendben kell vitorlát varrni” – ha megtehetjük.
További tippek, trükkök, érdekességek videók formájában ITT.