Az Üveghegyi Konferencia

Egyszer volt, hol nem volt, hetedhét országon is túl, ott, ahol a kurtafarkú malac túr, élt két ügyvezető igazgató. 

Az egyik éjjel-nappal gürcölt, látástól vakulásig dolgozott, ráncainak se szeri se száma, mindig hajlott háttal sietősen közlekedett. Rabul ejtette az Excel-táblák gonosz sárkánya. Rabszolgaként bújta a táblázatok képleteit éjszakákon keresztül, nem sikerült olyan adatokat kinyernie, amire vágyott. 

A másik ügyvezető a napsütötte teraszon iszogatta kedvenc koktélját, közben rákattintott mobilapplikációjára, s máris tiszta képet nyert cége helyzetéről. Otthonról végezte munkáját, s mégis pontosan tudta mi történik az irodában. Ezért mindig volt ideje családjára, s arra is, hogy időnként elutazzanak az Óperenciás-tenger mellett fekvő nyaralójukba.

Történt egyszer, hogy hogy nem, egyfele vitt üzleti útjuk, s találkoztak az Amtech Rendszerház szervezte Üveghegyi Konferencián. (A gazdag ember előadóként, a szegény, pedig, hogy tanuljon) Az esti üzleti vacsorán egymás mellett ültek, s már nagyon meg is éhültek Meghányták vettették ügyes-bajos dolgaikat, kinek mit sodort elejibe az élet.


– Szervusz öreg barátom! Hogy, s mint mennek dolgaid? Megviseltnek látszol.

– Hajjaj, drága földim – sopánkodott a másik – dolgozom éjjel-nappal az irodámban, görnyedek a számítógép felett, öntöm magamba a töméntelen kávét, nappal-lótok-futok. mégsem jutok ötről hatra. Eljöttem erre a konferenciára, mert én magam sem látom, hogy fordíthatnám életemet jobbra.

– Ne hímezz-hámozz cimborám. Nagy bánat nyomhatja szívedet. Mi a baj?

– Nem hiszem, hogy az én bajomon segíteni tudnál!

A cimbora csak húzódozik, felelet helyett nagyokat hümmöget, s keservében a belehörpint kávéjába – még várja a munka vacsora után-, fejét vakarja.

Látja ám a barát, hogy a másik nemcsak mórikálja magát. Mit volt mit tenni, mondandójával kéretlenül immár, azonnal a dolgok közepibe vág, s váltig faggatni kezdi.

– Legelébb azt mondd meg, milyen a céged pénzügyi helyzete? 

– Nem tudom, nem látom át pontosan, nincsenek naprakész pontos kimutatásaim – mondja csüggedten.

S ekkor már felderül amaz arca. Helyben vagyunk!  – gondolja. 

 – Hogy állsz az ügyfelekkel? Fizetnek-e a vevőid? Tudod-e, kik a legjobb ügyfeleid? 

– Nincsenek erről statisztikáim, ráadásul ügyfélkezelő rendszer integrálása sincs megoldva – válaszolja lehorgasztott fejjel.

A barátnak szemmel láthatóan egyre vidorabb kedve kerekedett. S ahogy neki egyre vidorabb kedve kerekedett, a másik annál jobban elszontyolodott.

– Milyen a munkatársaid hatékonysága? Sokat hibáznak? Mennyi időt kell tölteni a hibák kijavításával? – kutakodik tovább, egyre nehezebben türtőztetve magát.

– Ennek mérésére végképp nincs eszközöm – búslakodik erőst.

– És, mondd, átlátod a munkafolyamataidat? – érdeklődik somolygós tekintettel.

–  Hjaj, barátom, én most már egész életemben arra vagyok kárhoztatva, hogy ezekkel a problémákkal küzdjek, nincs szerencsém, kutyaszorítóban vagyok. Nem találom meg a jó vevőket, nincs munkatársam, aki helyettem dolgozna, éjt nappalá téve ülök a gép előtt, hogy valami használható adatot kinyerjek a régi elavult adatbázisokból. Mit javasolsz mitévő legyek? – fogta immár rimánkodásra a dolgot.

– Van jó vállalatirányítási szoftvered?

– Attól félek, ha veszek egy szoftvert, még azt is meg kell tanulnom, hogyan működik, és nem is biztos, hogy pont úgy működik, ahogy szeretném, még nagyobb kavarodás lesz a cégemben.

– Valóban így van a dobozos szoftverek esetében. Neked kell alkalmazkodni a szoftver filozófiájához és mire a toldozás-foltozásnak vége, hogy valamennyire úgy működjön, ahogy szeretnéd, már annyi pénzt és energiát belefektettél, hogy azt is megbánod, hogy belekezdtél.

– Valóban? És mit javasolsz, mitévő legyek?

– Úgy látom, a problémád összetettebb. A céged egyedi, csak te tudod mit szeretnél, hogyan működjön, ezt ne feledd! Ha úgy gondolod, hogy felkészültél a változásra, javaslom tedd, amit én valaha annak idején. Van, aki segítsen neked. Miután átgondoltad és összeírtad üzleti folyamataidat, kerekedj fel és keresed meg az Amtech Rendszerházat. Ott várni fog egy szakértő. Mondd el neki részletesen, mit szeretnél és hagyd, hogy kinyíljon körötted a világ. Pont úgy, ahogy elképzelted. Ne félj! A szoftver tökéletesen fog illeszkedni a folyamataidhoz. Adataid egy közös helyen lesznek, tüstént lekérdezhetően. Gyors lesz az információáramlás, mint a gondolat, a céged minden részlege között. És mint egy térkép rálátsz a céged működésére, akár pihenés közben is, a világ másik feléről is.

No, lett erre nagy öröm!

 – Immáron köszönöm a jótanácsot, rögvest meg is fogadom!
 – Hát akkor, édes egy komám, viszlát az Óperenciás-tenger partján!

És még valami …  Ha bárhol elakadnál ITT tudsz üzenni nekem

És még hasznos tudnivalók, amik segítenek az úton:

Rólunk mondták ( ügyfél videók)

Digitális Transzformáció VLOG: (rövid videók a digitális transzformációról)

Related Post

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük