…mert ha belegondolunk, kit érdekel a fúrógép, én a lámpát szeretném felfúrni. Vagy kit érdekel maga a jegy, amikor én csupán a túlpartra szeretnék átjutni azzal a hajóval.
Mindig a cél a fontos és az határozza meg az eszközt. Fontos a kő, mint célszerszám, de valójában tüzet szeretnénk csiholni, az a cél.
Oké, ezt mint tudjuk, de mintha -főleg az IT szektorban- elfelejtenénk használni. Megjelenik egy lehetséges beszállító és elkezdi mutogatni részletesen a programot és annak funkcióit. Igen, ez mind fontos, miután mindenki tisztába került azzal, amit üzleti értéknek hívunk. Ennek hiányában hogy is tudhatná a beszállító, hogy jó-e az ő szoftvere arra, amire nekünk kell. Hogy tényleg elérjük-e az ő szoftverével a célunkat.
Hogy néz ez ki a gyakorlatban helyesen? Igazából egyszerű, csak a legtöbb IT beszállító csupán eladni akar és jöhet a következő. A helyes kérdés: „miért vagyunk itt, mi a fő probléma a cégben?” nézzünk meg minél több üzleti problémát, célt, illetve üzleti folyamatot, ami nem optimális most.
És ennyi. Erre a kérdés sorra bizony minden cégvezető -legyen kicsi, vagy nagy cég- elkezdi sorolni a problémáit és azt amin javítani kell. Na erre már lehet megoldást keresni, hozzáteszem leginkább akkor, ha az ajánlott ERP rendszer egyedi, s nem dobozos. Ez egy izgalmas beszélgetés lesz, aminek van értelme a megrendelő nézőpontjából is. Annak, hogy unalmas szoftver funkciókat nézegetünk kevésbé..