Amikor nem sikerül, tedd ezt!

Mert van olyan, hogy nem optimálisan halad egy project, van olyan, hogy túlcsúszik a költsége, tervezett ideje, tartalma, tehát: nem a terveknek megfelelően alakul.

Persze védekezhetnénk hangzatos számokkal az internetről, hogy „márpedig az ERP projectek 70%-ban csúsznak ezért, meg ezért” – az akkor meg is van indokolva, szinte rendben van.

Pedig nem!
Mi is az első szabály, ha ki akarsz jutni a gödörből? Az, hogy légy tisztában vele, hogy benne vagy 🙂
Tehát az, hogy objektíven ránézünk a helyzetre és bevonunk egy eddig kívülálló kollégát, majd tervet dolgozunk ki a helyes mederbe terelésre, biztos célravezetőbb, mint elbújni és majd csak lesz valahogy.
A felelősséget vállalni kell (ettől csak nagyobbak leszünk) és hiszem, hogy ezt az ügyfél is értékeli, ha látja, beismerjük a hibát és van egy új(!) tervünk a kijavítására.

„Az őrültség nem más, mint ugyanazt tenni újra és újra, és várni, hogy az eredmény más legyen.” – Einstein

Jó kérdések és válaszok ügyfeleinktől e témában: http://amtech.hu/jo-tudni/

Tiszteld a versenytársaid!

bevallom bennem kifejezett ellenszenvet kelt, ha azt hallom valakitől, hogy: „nna igen, ők aztán nem túl jók”, „mesélhetnék róluk…” és hasonlók. Az éremnek 2 oldala van és bizony nincs ott a másik fél, hogy ő is elmondja az érveit.

Sosem szidtam versenytársait -talán pont ezek miatt-, maximum ha kérdezték elmondtam mi az erősségük. S ebből adódik, hogy mi nem az. Az ügyfél pedig ez alapján le tudja vonni a saját következtetéseit.

Amit inkább én szeretek mondani, az valami ilyesmi: az egy egész jó szoftver. Csak lehet, hogy kinőttétek már.
És erre egyetértést kapunk nem pedig ellenszenvet.

Sőt, ráadásul én is jobban érzem magam és az sem utolsó 🙂

www.amtech.hu

A régi modell és az új, ami jobban működik.

Mi volt régen? Az ember menjen be dolgozni egy fix helyre, 9h-ra, dolgozzon a cég adta eszközökkel, majd 17h-kor hazamehet.
Holnap kezdődik elölről.

Az a helyzet, hogy a DIGITÁLIS ÁTALAKULÁS idejét éljük és jelen pillanatban csupán Magyarország az, aki ebben az átalakulásban, felzárkózásban és megértésben a lista sereghajtója sajnos.

Ébresztő, a munkatársaknak nem erre van szükségük, nem ezt keresik már! Bizony szabadon akarnak dolgozni, kötetlenül és persze lehetőleg a megszokott kereseti plafon eltörlésével.
Hogy kevés a szakember? Nem mondanám, inkább nem azt kínáljuk nekik, amit elvárnak. Nagy különbség.

Jelentőségteljesen bólogathatunk ezen, de erre nincs idő, lépni kell és fejlődni, mert csúnyán lehagy minket ez a „Digitális vonat „máskülönben.

A modern munkahely

A felelősség vállalása a NAGY különbség!

– mi már beszéltünk korábban ugye? – kérdeztem
– ó, igen, csak akkor még más is versenyben volt – hangzott ügyfelünk válasza

S hogy mi változott, miért beszélgetünk most ismét ERP rendszerről, amikor korábban már egyszer kiestünk a versenyből és azt hittük a konkurencia nyert?

Mert mi tudjuk mit jelent ERP-t bevezetni! Ez nem azt jelenti, hogy adunk egy szoftvert, bevezetjük, oktatjuk, adatokat töltünk be. Távolról sem. Felelősséget vállalunk azért, hogy innentől kezdve ezzel a rendszerrel fogják irányítani az egész vállalatot. És ebből a nézőpontból nézve nem lehet kompromisszumot kötni semmiben. Ennek a rendszernek pont azt kell tudnia, amire a cég irányításához szükség van, se többet, se kevesebbet.

Míg a konkurenciánk ebben az esetben csodaszép autót adott, ám tisztes műszerfal nélkül, pár kifogással, addig mi a rendszert kiváló műszerfallal láttuk el, kompromisszumok nélkül, hisz megértettük: tőlünk függ a cég jövője!

www.amtech.hu

Természetes avulás egy szoftvernél?

Valójában ilyen nincs!
És ezzel vége is (lenne) a cikknek, de azért röviden járjuk ezt körbe, hogy egyértelmű legyen. A legtöbb termék körülöttünk nem évül, vagy romlik el olyan hamar, mint ahogy azt a gyártók szeretnék. Hisz gazdasági növekedésre van szükség, tehát be kell építeni az elévülést, a hibák megjelenését, stb..
És akkor jöhet az új, a jobb, a következő modell.
De mi a helyzet a szoftverekkel? Az hogy egy szoftver nem tud elévülni, hacsak bele nem épít valaki pár olyan hibát, mely csak egy adott idő után bukkan fel.

Tehát ezzel normális esetben nem kell számolnunk. Ha a szoftver bevezettük, akkor akár 10 év múlva is használhatjuk, ha közben kisebb-nagyobb ránc felvarrásokat eszközöltünk benne időről-időre. jelzem, hogy ez utóbbi igen fontos, mert enélkül működni ugyan fog a program, de elavul és lemaradhatunk a versenytársunk által kínált -adott esetben jobb szoftver nyújtotta- szolgáltatásokhoz képest.

Tehát aggódni nem kell, nekünk most is van olyan kedves ügyfelünk, aki a 10 éves fennállásunk óta használja az ERP rendszerét és folyamatosan megy a finomhangolás, javítás, fejlesztés, hogy felvegye a versenyt a modern ügyfél elvárásokkal. Eddig sikerrel 🙂

Olyan ügyfelünk is van, aki kb. 9 éve dolgozik az általunk bevezetett rendszerrel
és csupán az aktuális pályázati lehetőségeknek köszönhetően döntött úgy, hogy akkor cseréljük modernebbre, amúgy kötelező nem lenne – ahogy ő mondta.

www.amtech.hu

BESZÉLJ (KÖZ)ÉRTHETŐEN!

Milyen sokszor fordul elő -s nem csak az informatikában- hogy nem értjük amit a másik fél mond, igaz?

Ő persze érti, hisz ez a szakmája, ám nekünk nem, így csak nézünk nagy szemekkel. Viszont fontos lenne, hogy értsük, hisz adott esetben szükségünk van az illető által képviselet cég szolgáltatására, termékére.
S végtére ezért beszélünk vele pont: mert ő nála van a szaktudás, tőle várjuk a segítséget.
Mit teszünk ilyenkor végül? Köszönöm, még gondolkodom akkor…
(na ebből sem lesz üzlet)

Következésképp figyeljünk rá tudatosan, hogy a másik fél vajon érti-e amit mondunk neki, több lett-e azzal, hogy meghallgatott minket?
Mert ha nem, akkor csak egymás idejét vesztegettük, ami ma már szinte bűnnek számít 🙂

Mi ezt képviseljük és jók a visszajelzések! 🙂

www.amtech.hu

érthető informatika

Mennyire féljünk a robotoktól?

Mennyire féljünk a robotoktól? Egyáltalán kell-e, vagy ez a természetesen velejárója a felgyorsult világunknak?

Vad Terminátorok, vagy inkább szelíd R2D2-k fognak körbevenni minket embereket az eljövő évtizedekben?
Erre keresünk választ az alábbi videóban.

Bátorság, vagy „bolondság”?

Egyik ügyfelünk meglepett. A cég méretéhez képest nagy gyártásirányítási szoftver bevezetését írta alá velünk és látszott rajta, hogy izgatottan várja a több hónapos szoftver fejlesztés és bevezetés eredményét.
De ezzel egy időben csarnokfejlesztésbe is kezd és a LEAN technológia alkalmazását is szeretné még bevezetni.

No de ez rengeted időbe kerül – mondtam neki. Azt hogyan fogja meglépni, amikor jelenleg is maximumra van járatva a cég?

Ekkor jött a meglepetés: „visszaveszem a cég megrendeléseit”
Amivel együtt jár, hogy kb. 70%-ra is visszaeshet a bevétel is.
Így már tényleg marad idő a fejlesztésre.

Mekkora játékos! Gondoltam magamban 🙂
Most átmenetileg lehet, hogy kevesebb lesz a bevétel és több lesz a kiadás, mint eddig, de hogy 2 éven belül óriási fellendülés várható, az szinte biztos!

Én nagyon drukkolok neki, amivel tudjuk segítjük (pl: további stratégiai partnerekkel összekötés) és a szoftverünk ebben óriási részt fog vállalni!
Bravo a gondolkodásmódért, érdemes elsajátítani azt gondolom!

A visszatérő ügyfél hatalma

„Üdvözlöm, emlékszik még ránk?” Hangzott egy kellemes hang a telefon túlvégén.
„Önök segítettek nekünk a CRM rendszerünk hibáinak kijavításában még 3 évvel ezelőtt.”

S ekkor beugrott! Valóban így történt, sok esélyt nem láttunk rá, hogy komoly projectet kerekítsünk belőle, ám az világos volt az első percben, hogy a cég komoly bajban van a meglévő rendszerük súlyos hibái miatt.

Kijavítottuk hát a hibákat, hisz értünk hozzá, s mindez csupán 4 órába került a cégnek összesen.
Megköszönték és még hallottam egy elejtett mondatot, mely szerint „ezt bizony muszáj lesz lecserélni a közeljövőben.”

Most, hogy ennek eljött az ideje, ránk gondoltak. Akkor is beszélgettünk a lehetőségekről, most is szívesen megtesszük, hisz így dolgozunk, ez mindennek az alapja: kötetlen ötletelés és a lehetőségek áttekintése.

Szerintem ezúttal is tudunk majd segíteni!

www.amtech.hu

„Na ezért kérünk egyedileg kialakított ERP rendszert”

„Márpedig mi tudjuk, hogy nem kérünk dobozos ügyviteli rendszert!” – mondta ügyfelünk. „Idejött legutóbb az SAP és közölte az úr, hogy a szoftver így működik és erősen javasolja, hogy addig alakítsuk és finomítsuk a céget, amíg a folyamataink olyanok nem lesznek, amit a szoftver elvár.”

S folytatta: „Hát köszönjük, de tudjuk mitől vagyunk jók, s ezt az előnyt nem is kívánjuk elveszíteni. Na ezért kérünk egyedileg kialakított ERP rendszert”

Ez tehát valóban ennyire egyszerű, én sem mondhattam volna szebben 🙂 Itt az Amtech Rendszerházban csak ezzel foglalkozunk immáron 10. éve.

www.amtech.hu